heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن)
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان anime studio و آدرس heros-studio.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ANIMA - Cordoba International Animation Festival

اطلاعات تماس و لينكها:

وب سايت رسمي جشنواره

ایمیل: info@animafestival.com.ar

آدرس: c/o Centro Cultural Espana - Cordoba, Entre Rios 40 Cordoba X5000AJB Argentina

تلفکس: 4332721 351 0054

تاریخچه:
سال 2001 آغاز کار فستیوالی بود که تا به امروز 4 دوره از آن برگزار شده است. در سایت فستیوال چنین می خوانیم: "نیاز به ایجاد مکانی برای دیدن و تبادل تجربه بین انیماتورها و نیز بین انیماتورها و مخاطبینشان در آرژانتین از مشکلات این کار قوی تر بود و بدین گونه ANIMA متولد شد." از آن زمان فستیوال به صورت یک سال در میان در سالهای 2001، 2003، 2005 و 2007 برگزار شده است.

این فستیوال توسط اداره فیلم و تلویزیون دانشگاه Cordoba آرژانتین و مرکز فرهنگی و فرمانداری شهر Cordoba سازماندهی می شود و در شهر Cordoba آرژانتین در اواخر سپتامبر برگزار می شود.

صحنه اي از جشنواره انيماكوردوبا در سال 2007

اهداف:
اهداف اصلی فستیوال عبارتند از:
- حمایت از شناساندن هنر انیمیشن از نظر فرهنگی و تکنیکی
- ایجاد فضایی برای تفکر، رویارویی و تبادل نظر در زمینه های متفاوت
- ترویج، توسعه فنی و تشويق براي تولید و ارائه انیمیشن

درهاي این فستیوال به روی هر کار انیمیشنی از هر ژانر و موضوعی باز است. ولی توجه ویژه به کارهای فیلمسازانی معطوف است که در فيلمهاي آنها معني و محتوا ارجح تر از جنبه هاي اقتصادي آن باشد و نیز تولیدات دانشجویان نيز مورد توجه ويژه است. شرکت در انیمیشن برای انیماتورهای سراسر جهان آزاد است ولی اولویت با انیماتورهای آمریکای لاتین است. فیلمها در دو بخش مسابقه و خارج از مسابقه به نمایش در می آیند.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:28 ] [ علي اصغر.ث ]

لابیرنت     labyrinth 2007

نقد و بررسی

لابیرنت" دومین فیلم امید خوش نظر است . اولین فیلم او "صفر درجه" با اقبال بلندی مواجه شد و او را به عنوان فیلمسازی جوان، مستعد و ضدجنگ به دنیا معرفی کرد. گرچه خوش نظر فیلم های خود را کاملا انسانی و حتی بیشتر مذهبی می داند تا جنگی. با این حال تا کنون تمام قهرمان های وی در سه فیلم انیمیشن اش سرباز بوده اند. در" صفر درجه" با سربازی در آستانه انتخاب برای شلیک گلوله طرف هستیم. در" لابیرنت" با سربازی مواجه می شویم که هیچ راه انتخابی ندارد و ماموریت عجیب غریبی دارد و در" پارازیت" آخرین فیلم او سربازی را می بینیم که تنها با یک رادیو در ارتباط است و در ناکجایی چشم به راه دشمنی است که هرگز او را نمی بیند.

لابیرنت در لغت به معنای هزار تو است . مجموعه ای پیچیده از راه ها یا مسیرها ی متقاطع که یافتن مسیر درست را برای عابر دشوار می کند. عابری که نتواند راه خروج را پیدا کند در هزارتو گم خواهد شد! خواهد مرد؟! لابیرنت بر خلاف باور عام یک بازی سرگرم کننده نیست و ریشه ای یونانی دارد (لابیرنتوس). در اساطیر یونان باستان لابیرنت ساختار پیچیده ای بود که "ددالوس"(هنرمند و صنعتگر افسانه ای که به کمک ایکاروس بال هایی برای پرواز ساخت که البته ایکاروس از بلند پروازی کشته شد.) برای پادشاه سرزمین کهن کرت" مینوس" طراحی کرد تا موجود افسانه ای "مینوتور" که نیمی انسان و نیمی گاو بود در آن گیر بیفتد و توسط "تسئوس" قهرمان افسانه ای و سازنده شهر آتن کشته شود. البته خود "تسئوس" به کمک "آریادنه" دختر "مینوس" راه خروج را یافت و نجات پیدا کرد. ساختارهای لابیرنتی در معماری ، ادبیات و هنر نشانگر فضایی دسیسه وار، شرایطی یاس آور، دشمنی هوشمند و قهرمانی است که نه با زور و رشادت که با فکر و سیر ذهنی و متافیزیکی می تواند نجات یابد. امید خوش نظر هم در فیلم اش از این ساختار به خوبی برای تصویر و انتقال مفهوم مورد نظرش بهره برده است .

با باز شدن یک زیپ و سرازیر شدن نور به تصویر سربازی از کیسه بیرون می آید که با چتری در جایی فرودآمده که هیچ مختصات و مسیر و جهتی ندارد کاملا بی شناسه و نامعلوم. سرباز کم کم خودش را روی پاهایش پیدا می کند و می فهمد که با نخی به کیسه اش متصل است. نخ را پاره می کند و همه چیز آغاز می شود. ساعت اش به کار می افتد. از فرمانده اش فرمان کشتن کسی را می گیرد که نمی بیند. ماموریت اش برای پیدا کردن دشمنی که بمب داخل کلاه او را کنترل می کند اعلام می شود. با شنیدن صدای قهقه ای تیر شلیک می شود. به آینه ای برخورد می کند که تا پیش از آن نبوده و با لمس آینه وارد لابیرنت می شود. لابیرنتی که شاید همان دستورالعمل ماموریت اش باشد. فرمانده مهلت را اعلام می کند. تنها یک دقیقه ! سرباز شروع به دویدن در فضایی می کند که هر آن دری باز و بسته می شود یا فرود می آید بی اینکه هیچ درکی از نقشه و مسیر لابیرنت داشته باشد در آن گرفتار می شود. تنها چیزی که می تواند ببیند انعکاس خودش در آینه هاست. لشکری از سربازها که هم جانب او می دوند و لشکری که به او می تازند ، همه و همه چیزی جز خود درمانده اش نیستند. اسلحه اش را انداخته و در فضایی به اندازه یک قبر محبوس می شود. با باز شدن در به سرعت به بیرون می دود. سرش به دیواری می خورد و کلاه اش از سرش می افتد. اتفاقی نمی افتد. زمانش به اتمام می رسد و خبر مرگش اعلام می شود : تو مرده ای! باز هم خبری نیست. خودش را دوباره در جای قبلی کنار کیسه و چترش باز می یابد. نه هیچ خبری نیست. می خندد و قهقهه می زند. همان قهقهه ابتدای فیلم. دوباره پیغام اخطار برای دست نزدن به کلاهش را می شنود و تیری سینه اش را می شکافد. تا اینجا ما یک داستان کامل و تکان دهنده داشتیم و به نظر من این فیلم در همین لحظه تمام شده است گرچه خوش نظر فیلم را با وارد کردن سرباز دیگری (که در واقع همان سرباز است) ادامه می دهد و ما پیغام ماموریت موفقیت آمیز او را از فرمانده می شنویم : آفرین سرباز ، تو دشمن ات را کشتی!

من در این فیلم سه رویکرد کاملا واضح و پرداخت شده می بینم : جنگ، روانشناسی و مذهب.
از دیدگاه جنگی ما با سرباز به عنوان رزمنده ای جان برکف که برای رسالت بزرگ دفاع از وطن و ناموس با دشمنی که به یقین بد و پست و شریر و نانجیب و متجاوز است می جنگد و شهید می شود و به بهشت می رود طرف نیستیم. حقیقت چیز دیگری است. سرباز کیست؟ مفعول و بی اختیار، یک موجود زنده که از مافوقی دستور می گیرد و اطاعت، امر همیشه واجب اوست. می کشد و کشته می شود. اما برای چه و به چه قیمتی؟ و دشمن ؟! مجموعه ای دیگر از همین سربازها که فقط آنطرف خط قرار می گیرند. هر سربازی با کسی چون خودش می جنگد و کسی چون خودش را می کشد و توسط کسی چون خودش کشته می شود. سرباز شخصیت نیست، شغل نیست، تنها یک قالب است برای مسخ موجودی که در واقع یک انسان است. یک سرباز ویتنامی، یک سرباز ایرانی و یک سرباز آمریکائی همه تنها انسان هایی هستند که هویت واقعی شان را فراموش کرده اند و در قالبی جای گرفته اند که آنها را تنها تبدیل به یک ابزار جنگی می کند تا قدرتی ببرد و قدرتی ببازد. جنگ بر سر ملت و خاک نیست. این قدرت است که مافوق و فرمانده تمام جنگ ها و سرباز هاست و حتی گاهی جنگ تنها برای بازی و سرگرمی صاحبان قدرت است.

ادامه در ادامه مطلب

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:31 ] [ علي اصغر.ث ]

Plymptoons

اطلاعات تماس و لينكها: 

 

وب سايت رسمي

ايميل: plymptoons@aol.com

 

 

بیل پلیمتون 62 ساله در طی چند دهه یکی از چهره هاي شاخص انیمیشن مستقل بوده است. وی که اهل شهر ارگون ایالت پورتلند است، در خانواده ای با 3 دختر و 3 پسر بزرگ شد. وی معتقد است هوای بارانی ارگون زمینه را برای پرورش استعداد او در انیمیشن آماده کرد. در دوران نوجوانی چند نمونه از کارتونهایش را به دیزنی فرستاد ولی جوابی که گرفت این بود: "امیدوارکننده است ولی هنوز خیلی جوانی." در سال 1964 از دبیرستان ارگون فارغ التحصیل شد و به دانشگاه ایلت پورتلند رفت، جاییکه ویرایش کتاب سال را عهده دار و عضوی از انجمن فیلم شد. سرانجام لیسانس هنر در شاخه طراحی گرافیکی را دریافت کرد. 

در سال 1968 به نیویورک رفت و در مدرسه هنرهای بصری مشغول به تحصیل شد. در این زمان پولی نداشت و با فروش کمربند در خیابان زندگی می گذراند. پس از آن کارهای تصویرسازی و کارتونی فراوانی انجام داد و طراحی مجلات مشهوری را به عهده گرفت. در سال 1975 او طراحي کمیک استریپ سیاسی ای که با نام Plympton شناخته می شد را آغاز کرد که در نهایت در سال 1981 در بیش از 20 روزنامه توسط مطبوعات چاپ شد. 

از آن زمان به بعد پلیمتون درگیر تهیه و کارگردانی انیمیشن های کوتاه و بلند شد که همه آنها را به طور مستقل در استودیوی کوچک شخصی خود تولید کرد. Boomtown در سال 1983 اولین حرکت او در دنیای انیمیشن کوتاه بود و The Tune در سال 1992 نخستین تلاش او برای ساخت انیمیشن بلند را رقم زد. او در سال 1987 برای فیلم Your Face و در سال 2004 براي Guard Dog نامزد دریافت اسکار شد و کارهایش به طور وسیع در فستیوالهای فیلم و انیمیشن به نمایش درآمد. 

پلیمتون با حداقل امکانات استودیوی کوچکي به نام Plymptoons در نیویورک ساخته تا فيلمهايش را خود بصورت مستقل بسازد. به بياني ديگر Plymptoons استوديوي شخصي پليمپتون است و تا بحال فيلم ديگري غير از فيلمهاي خود پليمپتون در آن ساخته نشده است. هر چند اين استوديو فاقد امكانات استاندارد يك استوديوي انيميشن سازي ست، اما اين امكان را به وي داده تا در آنجا به روياهايش جامه عمل بپوشاند. 

ادامه در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:19 ] [ علي اصغر.ث ]

Pixar Animation Studios

اطلاعات تماس و لينكها: 

سايت رسمي پيكسار

وبلاگ پيكسار

سايت هواداران پيكسار

پروفايل ويكيپيديا

پروفايل IMDb

استودیوی انیمیشن پیکسار، یک شرکت تولید انیمیشن گرافيك كامپيوتري CGI است که در Emeryville کالیفرنیا تاسیس شد. تا به امروز، این استودیو 10 اسکار، 4 جایزه گلدن گلوب، 3 جایزه گرمی و بسیاری جوایز و دستاوردهای دیگر را از آن خود کرده است. این استودیو یکی از تحسين شده ترین استودیوهای فیلم است. شهرت پیکسار به خاطر انیمیشنهای CGI بلند است که با PhotoRealistic RenderMan تولید می شوند.

لوگوي استودیوی انیمیشن پیکسار

پیکسار در سال 1979 به عنوان یک گروه گرافیکی و بخشی از قسمت کامپیوتری کمپانی لوکاس فیلمز پیش از اینکه استیو جابز از پایه گذاران آن در اپل در سال 1986 آن را خریداری کند، کار خود را آغاز کرد. پیکسار در سال 2006 توسط والت دیزنی خریداری شد. 

این استودیو 10 فیلم بلند ساخته است که اولین آنها "داستان اسباب بازی" است. "داستان اسباب‌بازي" كه در 22 نوامبر 1995 به نمايش درآمد، بيانگر دستاوردهاي بيش از 9 سال خلاقيت و تکنيک است. اين فيلم تحسين فراوان بينندگان را به همراه داشت و پرفروش‌ترين فيلم سال 1995 بود (362 ميليون دلار فروش داشت). كارگردان "داستان اسباب‌بازي" و معاون اجرايي بخش خلاقيت پيكسار، "جان لاستر" (John Lasseter )، جايزه‌ي دستاورد ويژه‌ي آكادمي اسكار را براي "رهبري الهام‌بخش گروه داستان اسباب‌بازي پيكسار كه به ساخت اولين فيلم بلند انيميشن رايانه‌يي منجر شد"، دريافت نمود. 

این فیلمهای بلند هم از دید منتقدان و هم گیشه موفقیتهای زيادي کسب کرده اند. پیکسار پس از "داستان اسباب بازی"، "زندگی یک حشره" در سال 1998، "داستان اسباب بازی 2" در سال 1999، "کمپانی هیولاها" در سال 2001، "در جست و جوی نمو در سال 2003" (كه این فیلم تا به امروز بیشترین موفقیت تجاری را با بیش از 800 میلیون فروش جهانی برای پیکسار به همراه داشته است)، "شگفت انگیزها" در سال 2004، "ماشینها" در سال 2006، "رتتویي" در سال 2007، "WALL-E " ساخته 2008 و "Up " ساخته 2009 (اولین فیلم پیکسار که اکران آن با دیزنی دیجیتال سه بعدي بوده است) را تولید کرد. 

هر 6 فیلم پیکسار که پس از اختصاص جایزه اسکار به بهترین فیلم انیمیشن بلند در سال 2001 اکران شدند، نامزد دریافت این جایزه بودند که از بین آنها 4 انیمیشن "در جست و جوی نمو"، "شگفت انگیزها"، "رتتویي" و "WALL-E " برنده اسکار شدند. 

6 سپتامبر 2006 جان لستر، برد برد (Brad Bird )، پیت داکتر، لی یونکریچ و اندرو استانتون جايزه شیر طلایی را برای یک عمر دستاورد هنری را از فستیوال فیلم ونیز دریافت کردند. این جایزه توسط جورج لوکاس اهدا شد. 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:12 ] [ علي اصغر.ث ]

Walt Disney Company

اطلاعات تماس و لينكها: 

 

سايت رسمي والت دیزنی

پروفايل ويكيپيديا

ليست فيلمهاي والت ديزني در IMDb

 

کمپانی والت دیزنی چند دهه خوشی و تفریح را با پارکهای تفریحی، سریالهای تلویزیونی و تعداد زیادی فیلم و انیمیشن را برای خانواده ها به ارمغان آورده است. 

والت دیزنی، موسس کمپانی در سال 1901 در شیکاگو متولد شد. پدر وی، الیاس برای یافتن شغل خانواده را در سراسر غرب میانه گرداند. دیزنی جوان در شرایط سختی بزرگ شد و از 9 سالگی به عنوان کارگر روزنامه مشغول به کار شد. 

طراحی مفری برای دیزنی ایجاد کرد و در سن 14 سالگی در موسسه هنر کانزاس نام نویسی کرد. هنر وی چند صباحی در پایان جنگ جهانی اول وقتی در 16 سالگی به عنوان راننده آمبولانس خدمت می کرد، متوقف ماند. در سال 1919 به آمریکا برگشت و مشغول تهیه آگهی های تجاری شد. او به همراه Ub Iwerks در کانزاس سیتی استودیوی فیلم Laugh-O-gram را راه اندازی و آغاز به ساخت چند سری کارتون براساس قصه های پریان کرد. در این کار انیماتورهای برجسته ای مانند هیو هارمن، رادولف آیسینگ و فریز فرلنگ به دیزنی و ایورکز پیوستند. دیزنی در سال 1923 فیلم کوتاهی با نام آلیس در سرزمین کارتونی را با ترکیب فیلم و انیمیشن تولید کرد. در حین تکمیل این فیلم دیزنی ورشکسته شد. 

در سال 1923 به دنبال ورشکستگی این شرکت، والت به برادر خود Roy O. Disney در هالیوود ملحق شد. وقتی او به West Coast رسید از نیویورک خبر رسید که یک کمپانی مشتاق خرید حقوق یکی از کارتونهای دیزنی با نام کمدی های آلیس است. یک توزیع کننده فیلم به نام M.J. Winkler برای خرید هر حلقه مبلغ 1500 دلار پیشنهاد داد و دیزنی به عنوان شریک تولیدی به وی پیوست. تیم کانزاس سیتی در کالیفرنیا به دیزنی ملحق شد و در 4 سال آتی بخش عمده فیلمهای آلیس را تولید کرد. 

در سال 1927 دیزنی اولین سری فیلم تمام انیمیشن خود با نام Oswald the Lucky Rabbit را آغاز کرد که با تحسین عمومی روبرو شد. توزیع کننده فیلم حقوق این شخصیت را از آن خود کرد و سود دیزنی تنها چند صد دلار بود. در همین حین فکر ساختن یک موش با نام Mortimer به ذهن وی خطور کرد. با پافشاری همسرش دیزنی نام موش را به میکی ماوس تغییر داد، چند پیش طرح آماده کرد و با برادرش شروع به ساختن چندین فیلم میکی ماوس با پول خود نمود. دو کارتون میکی ماوس به صورت صامت تولید شدند: Plane Crazy و Gallopin' Gaucho در سال 1928. 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:0 ] [ علي اصغر.ث ]

ماجراهای تن‌تن (فیلم)

ماجراهای تن‌تن
کارگردان استیون اسپیلبرگ
تهیه‌کننده پیتر جکسون
استیون اسپیلبرگ
کاتلین کندی
بازیگران جیمی بل
اندی سرکیس
سایمون پگ
نیک فراست
دنیل کریگ
موسیقی جان ویلیامز
توزیع‌کننده پارامونت پیکچرز
کلمبیا پیکچرز
تاریخ انتشار ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱ (بلژیک)
۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ (آمریکا)
مدت زمان ۱۰۷ دقیقه
کشور Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا
Flag of New Zealand.svg زلاندنو
زبان انگلیسی
بودجه ۱۳۵ میلیون دلار (۸۲ میلیون پوند)
فروش ۳۳۲ میلیون دلار
صفحه در وب‌گاه IMDb

ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار (به انگلیسی: The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn) نام یک فیلم سه‌بعدی ساخت سال ۲۰۱۱ است که براساس مجموعه کتاب‌های معروف «ماجراهای تن‌تن و میلو» اثر هرژه ساخته شده‌است. کارگردان این فیلم استیون اسپیلبرگ و تهیه‌کنندهٔ آن پیتر جکسون است. داستان این فیلم ترکیبی از سه کتاب «خرچنگ پنجه طلایی» (۱۹۴۱)، «راز اسب شاخدار» (۱۹۴۳) است و «گنج‌های راکهام» (۱۹۴۴) ماجرای قسمت بعدی آن می‌باشد.

استیون اسپیلبرگ که شخصاً یکی از طرفداران پر و پاقرص ماجراهای تن‌تن و میلو به شمار می‌آید، پیش از مرگ هرژه، خالق تن‌تن در سال ۱۹۸۳ میلادی حق تولید فیلم از داستان‌های وی را خرید.

 

داستان 

در فیلم اسپیلبرگ، تن تن، به همراه سگش در بازار قدیمی شهر بروکسل، ماکت کوچک یک کشتی قدیمی قرن هفدهمی به نام یونیکورن (اسب شاخدار) را می خرد که متعلق به سرفرانسیس است که به دنبال حمله دزدان دریایی به ریاست مرد خبیثی به نام «راکام سرخپوش» (با بازی دانیل کریگ) در دریا غرق شده و گنج گران قیمتی را با خود به قعر اقیانوس برده است. تن تن پی می برد که سرفرانسیس، سه ماکت مشابه ساخته و نقشه گنج غرق شده را در آنها جا سازی کرده و حالا مرد شیطان صفتی به نام ساخارین که از نوادگان «راکام سرخپوش» است به دنبال آن نقشه هاست. بقیه ماجرا، رقابت تن تن وهادوک با ساخارین برای دست یابی به ماکت سرفرانسیس است.

نقدها

پرویز جاهد، منتقد سینما دربارهٔ این فیلم می‌گوید: «تن تن به انتظارات نسلی که با کتاب‌های تن تن و انیمیشن‌های او بزرگ شده‌اند، جواب نمی‌دهد، اما برای تماشاگرانی که بدون هیچ پیش آگاهی و یا نوستالژی و خاطره‌ای از این چهره آیکونیک دنیای انیمشین و کتاب‌های مصور به دیدن این فیلم می‌روند، نه تنها راضی کننده بلکه وجدآور است». او همچنین معتقد است: «فیلم تا جایی که تن تن به همراه کاپیتان با قایق از دست سکرین می‌گریزند و با هواپیمای کوچک او خود را به صحرای خشک و بی آب و علف مراکش می‌رسانند، خوب پرداخت شده و به اندازه کافی سرگرم کننده و هیجان انگیز است اما از آن به بعد انرژی و تحرک خود را از دست می‌دهد و خسته کننده می‌شود. به ویژه صحنه‌های سراب دیدن کاپیتان در صحرا و یادآوری داستان مبارزه جد او با راکام سرخپوش، واقعا کسالت آور است و کشش لازم را برای جذب تماشاگر ندارد. اما با ورود آنها به شهر تخیلی «باگار» در مراکش، فیلم دوباره تا حد زیادی انرژی از دست رفته اش را باز می‌یابد اگرچه همچنان بی رمق است».

منبع:ويكي پديا


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:53 ] [ حسن تنگسيري ]

 

شرکت Aardman Animations يا همان استودیو ی آردمن، یکی از استودیوهای بریتانیایی است که جوایز آکادمی بسیاری دریافت کرده است و مقر آن در بریستول واقع است. این شرکت به دلیل تولید استاپ موشن و انیمیشن خمیری (مخصوصا مجموعه کارتون های والاس و گرومیت) شهرت فراوانی کسب کرده است. با اینکه از روی آثار آنها اغلب تقلید بسیاری شده است ولی هنوز هم کمپانی در این زمینه حرف اول را می زند . این استودیو نامزد دریافت هفت جایزه ی اسکار و برنده 4 جایزه بوده است. 

اطلاعات تماس و لينكها: 

وب سايت رسمي

پروفايل IMDb

پروفايل ويكيپيديا

آدرس: Gas Ferry Road, Bristol, BS1 6UN

تلفن: 01179848485

 


تاریخچه: 

سالهای اولیه: 

استودیو ی آردمن در سال 1976 به عنوان یک پروژه ی کم هزینه توسط پیتر لرد و دیوید اسپروکستون تاسیس شد. آنها شراکت خود در زمینه ی انیمیشن را از دوران دانشکده شروع کردند و در سال 1972 اسم Aardman Animations را به ثبت رساندند. اسم این کمپانی از نام یکی از کاراکترهای اولیه ی آن (سوپر قهرمان فیلم Vision On ) گرفته شده است. ریشه ی این اسم، کلمه ی دانمارکی "aarde" به معنای زمین است. در هر حال واژه ی آردمن معمولا به "جن" ترجمه می شود.

 

آن دو بعد از فارغ التحصیلی در سال 1976 به بریستول رفتند . اولین اثر بزرگ آنها تولید سکانس های انیمیشنی برای برنامه ی کودک Vision On بود که فیلم کوتاه Morph كه یک کاراکتر خمیری ساده بود را برای آن آماده کردند. در همان زمان لرد و اسپروکستون برای تولید انیمیشن برای بزرگسالان با فیلمDown and Out و Confessions of a Foyer Girl وارد کار شدند و با فیلم هایی مانند Early Bird که در یک ایستگاه رادیویی ساخته شد، نشان دادند که می توان افراد واقعی را با منش، حركات و احساساتشان توسط خمير به تصویر کشید.

 

بعدها به سفارش شبکه ی چهار تلویزیون در سال 1982 آردمن تعدادی فیلم کوتاه تولید کرد که از جمله ی آنها می توان به مجموعه ی Conversation Pieces اشاره کرد و بدین صورت توانستند تکنیک های جدیدشان در زمینه ی شخصیت های عروسکی را توسعه دهند. لرد و اسپروکستون در آن زمان چندین انیماتور جدید را نیز استخدام کردند. پیتر و دیوید در National Film و Television School با نیک پارک آشنا شدند (زمانیکه نیک پارک مشغول تهیه ی فیلم A Grand Day Out بود). او در سال 1985 بطور تمام وقت به این دو ملحق شد.

 

در سال 1986، پیتر گابریل پیشنهاد داد که آنها با استفان جانسون (کارگردان) و برادران کوای در زمینه ی تولید یک ویدئو کلیپ راک همکاری کنند. در همان سال فیلم Sledgehammer جایزه های زیادی به خود اختصاص داد. آنها با ترکیب اوریجینال ریتم، انرژی، سبک و جاذبه های تصویری توانستند تصویر بهتری از فیلم My Baby Just Cares For Me به کارگردانی نینا سیمون و فیلم Barefootin به کارگردانی رابرت پارکر فراهم آورند.

 

نیک پارک

ادامه در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:28 ] [ علي اصغر.ث ]
دانلود کتاب چگونه فیلم‌های متحرک بسازیم؟
معرفی کتاببا استفاده از کتاب “چگونه فیلم‌های متحرک بسازیم؟” می‌توانید دانشجوی خصوصی Tony White در کلاس انیمیشن باشید که تجربه بسیاری از تکنیک‌های آموزشی در دوران طلایی Disney و استودیوهای برادران Warner و فراتر از آن را داراست.
این کلاس آموزشی با تمامی جنبه‌های آن به راحتی و در منزل شما برایتان مهیا خواهد بود. کلاس انیمیشن Tony White به‌صورت منحصر‌به‌فردی برای دربرگرفتن اصول اساسی حرکات انیمیشنی به‌طور جامع، طراحی شده است…
سال 2009512 صفحهISBN: 978024081033116,47 MB | ebook download

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:56 ] [ حسن تنگسيري ]
دانلود کتاب طراحی
معرفی کتابباوجود تغییر و تحولات اخیر تکنولوژیکی که بسیاری از حوزه‌های هنری را به‌صورت دیجیتالی امکان‌پذیر ساخته است؛ تمرین هنر طراحی، تا به امروز به شکل سنتی خود ثابت باقی مانده است.
نویسنده این کتاب در ابتدا به تعریف طراحی و مفاهیم اساسی آن به‌صورت کلی می‌پردازد و پس از آن طراحی را بصورت یک هنر میان‌رشته معرفی نموده و ارتباط آن را با رشته‌های مختلف بیان ‌می‌دارد.
در این راهنمای جامع بینش ارزشمندی نسبت به طراحی برای ذهن خلاق فراهم شده و شرایط تجدیدنظر را برای دانش‌پژوهان و دست‌اندرکاران این رشته آماده ساخته است…
سال 2010298 صفحهISBN: 97818415039507,05 MB | ebook download

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:54 ] [ حسن تنگسيري ]
دانلود کتاب انیمیشن اصولی؛ طراحی برای انیمیشن
معرفی کتاباز زمانی که کامپیوتر به‌وجود آمده است بسیاری از کارهای بشر را ساده‌تر نموده است. یکی از حوزه‌های تحت تاثیر کامپیوتر، انیمیشن می‌باشد. کامپیوترها ساخت انیمیشن‌ها را ساده‌تر و سریع‌تر از همیشه نموده‌اند.
باوجود کمکی که کامپیوتر به ایجاد انیمیشن نموده است، سرعت در ایجاد انیمیشن تنها هدف مطلوب نیست بلکه فکر، خلاقیت و شخصیت‌های انیمیشنی چیزهایی هستند که یک انیمیشن موفق و ماندگار را می‌سازند.
در این کتاب به بررسی فعالیت‌هایی که برای تولید فیلم‌های انیمیشنی فوق‌العاده صورت‌ می‌گیرند، می‌پردازیم. تمرکز کتاب روی فعالیت‌هایی است که به‌منظور طراحی انیمیشن صورت ‌می‌گیرند…
سال 2009194 صفحهISBN: 978294037370317,44 MB | ebook download

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:52 ] [ حسن تنگسيري ]

 


 دانلود کتاب طراحی چهره؛ آموزش گام به گام نقاشی
معرفی کتابکتاب طراحی چهره با سبکی ساده، الهام بخش و هدایتگر نسلی از هنرمندان در خلق تصاویر واقعی و زیبا بوده است.
نویسنده Wendon Blake اصول را تنها در ۸۰ صفحه از کاغذها، مدادها تا نقاشی چشم‌ها و بینی و دهان و نقاشی صورت از هر زاویه، گنجانده است و نقاشی‌ها توسط هنرمند نقاش John Lawn کشیده شده و هر نکته‌ای به شفافی شرح داده شده و به سادگی به شرح اصول کلی و آموزش حالت و احساس می‌پردازد. همچنین شامل ۱۰ نکته است که دقیقا نشان می‌دهد چگونه همه چیز را برای خلق چهره‌های گوناگون کنار هم قرار دهیم به گونه‌ای که تفکیک اجزای تشکیل دهنده آن ساده نباشد…
سال 200680 صفحهISBN: 978082304094051,6 MB | ebook download

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:49 ] [ حسن تنگسيري ]

 


دانلود کتاب مرجع تکنیک‌های طراحی
معرفی کتابکتاب “مرجع تکنیک‌های طراحی” یک کتاب تمرین هنری است که حاصل ترکیب بهترین بخش‌های دو کتاب پرفروش “اصول طراحی” و “مهارت‌های پیشرفته طراحی” می‌باشد. این کتاب کاملا مصور بوده و در جهت بهبود مهارت‌های طراحی تالیف شده است.
با استفاده از این کتاب هر فردی که میزان کمی پشتکار و صبر داشته باشد می‌تواند طراحی را یاد بگیرد و مهارت‌های خود را در این زمینه تقویت کند. یکی از جنبه‌های شدیدا مهم مهارت‌های یک هنرمند، تکنیک‌های متفاوتی است که به‌منظور تاکید بر سبک شخصی خود به‌کار می‌گیرد. تسلط بر طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها به هنرمند اجازه خلاقیت بیشتری را خواهد داد…
سال 2003208 صفحهISBN: 057202916020,43 MB | ebook download

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:46 ] [ حسن تنگسيري ]

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:38 ] [ حسن تنگسيري ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به اين وبسايت خوش آمديد. ما دوست داريم در راستاى پويانمايى فعاليتمان را سازماندهى و با جديت شروع كنيم اگر مايل به همكاري با ما هستيد دستتان را به گرمى مي فشاريم. لطفا نظرات گرانبهاي خود را براي ما بفرستيد تا ما بتوانيم بهترين باشيم با تشكر {مديريت}
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 109
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 303109
تعداد مطالب : 188
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


IranSkin go Up
قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو