heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن) | |||||||
|
ANIMA - Cordoba International Animation Festival اطلاعات تماس و لينكها: ایمیل: info@animafestival.com.ar آدرس: c/o Centro Cultural Espana - Cordoba, Entre Rios 40 Cordoba X5000AJB Argentina تلفکس: 4332721 351 0054 تاریخچه: صحنه اي از جشنواره انيماكوردوبا در سال 2007 اهداف: درهاي این فستیوال به روی هر کار انیمیشنی از هر ژانر و موضوعی باز است. ولی توجه ویژه به کارهای فیلمسازانی معطوف است که در فيلمهاي آنها معني و محتوا ارجح تر از جنبه هاي اقتصادي آن باشد و نیز تولیدات دانشجویان نيز مورد توجه ويژه است. شرکت در انیمیشن برای انیماتورهای سراسر جهان آزاد است ولی اولویت با انیماتورهای آمریکای لاتین است. فیلمها در دو بخش مسابقه و خارج از مسابقه به نمایش در می آیند.
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب لابیرنت labyrinth 2007 نقد و بررسی لابیرنت" دومین فیلم امید خوش نظر است . اولین فیلم او "صفر درجه" با اقبال بلندی مواجه شد و او را به عنوان فیلمسازی جوان، مستعد و ضدجنگ به دنیا معرفی کرد. گرچه خوش نظر فیلم های خود را کاملا انسانی و حتی بیشتر مذهبی می داند تا جنگی. با این حال تا کنون تمام قهرمان های وی در سه فیلم انیمیشن اش سرباز بوده اند. در" صفر درجه" با سربازی در آستانه انتخاب برای شلیک گلوله طرف هستیم. در" لابیرنت" با سربازی مواجه می شویم که هیچ راه انتخابی ندارد و ماموریت عجیب غریبی دارد و در" پارازیت" آخرین فیلم او سربازی را می بینیم که تنها با یک رادیو در ارتباط است و در ناکجایی چشم به راه دشمنی است که هرگز او را نمی بیند. با باز شدن یک زیپ و سرازیر شدن نور به تصویر سربازی از کیسه بیرون می آید که با چتری در جایی فرودآمده که هیچ مختصات و مسیر و جهتی ندارد کاملا بی شناسه و نامعلوم. سرباز کم کم خودش را روی پاهایش پیدا می کند و می فهمد که با نخی به کیسه اش متصل است. نخ را پاره می کند و همه چیز آغاز می شود. ساعت اش به کار می افتد. از فرمانده اش فرمان کشتن کسی را می گیرد که نمی بیند. ماموریت اش برای پیدا کردن دشمنی که بمب داخل کلاه او را کنترل می کند اعلام می شود. با شنیدن صدای قهقه ای تیر شلیک می شود. به آینه ای برخورد می کند که تا پیش از آن نبوده و با لمس آینه وارد لابیرنت می شود. لابیرنتی که شاید همان دستورالعمل ماموریت اش باشد. فرمانده مهلت را اعلام می کند. تنها یک دقیقه ! سرباز شروع به دویدن در فضایی می کند که هر آن دری باز و بسته می شود یا فرود می آید بی اینکه هیچ درکی از نقشه و مسیر لابیرنت داشته باشد در آن گرفتار می شود. تنها چیزی که می تواند ببیند انعکاس خودش در آینه هاست. لشکری از سربازها که هم جانب او می دوند و لشکری که به او می تازند ، همه و همه چیزی جز خود درمانده اش نیستند. اسلحه اش را انداخته و در فضایی به اندازه یک قبر محبوس می شود. با باز شدن در به سرعت به بیرون می دود. سرش به دیواری می خورد و کلاه اش از سرش می افتد. اتفاقی نمی افتد. زمانش به اتمام می رسد و خبر مرگش اعلام می شود : تو مرده ای! باز هم خبری نیست. خودش را دوباره در جای قبلی کنار کیسه و چترش باز می یابد. نه هیچ خبری نیست. می خندد و قهقهه می زند. همان قهقهه ابتدای فیلم. دوباره پیغام اخطار برای دست نزدن به کلاهش را می شنود و تیری سینه اش را می شکافد. تا اینجا ما یک داستان کامل و تکان دهنده داشتیم و به نظر من این فیلم در همین لحظه تمام شده است گرچه خوش نظر فیلم را با وارد کردن سرباز دیگری (که در واقع همان سرباز است) ادامه می دهد و ما پیغام ماموریت موفقیت آمیز او را از فرمانده می شنویم : آفرین سرباز ، تو دشمن ات را کشتی! ادامه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب Plymptoons اطلاعات تماس و لينكها:
ايميل: plymptoons@aol.com
بیل پلیمتون 62 ساله در طی چند دهه یکی از چهره هاي شاخص انیمیشن مستقل بوده است. وی که اهل شهر ارگون ایالت پورتلند است، در خانواده ای با 3 دختر و 3 پسر بزرگ شد. وی معتقد است هوای بارانی ارگون زمینه را برای پرورش استعداد او در انیمیشن آماده کرد. در دوران نوجوانی چند نمونه از کارتونهایش را به دیزنی فرستاد ولی جوابی که گرفت این بود: "امیدوارکننده است ولی هنوز خیلی جوانی." در سال 1964 از دبیرستان ارگون فارغ التحصیل شد و به دانشگاه ایلت پورتلند رفت، جاییکه ویرایش کتاب سال را عهده دار و عضوی از انجمن فیلم شد. سرانجام لیسانس هنر در شاخه طراحی گرافیکی را دریافت کرد. ادامه در ادامه مطلب موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب Pixar Animation Studios اطلاعات تماس و لينكها:
استودیوی انیمیشن پیکسار، یک شرکت تولید انیمیشن گرافيك كامپيوتري CGI است که در Emeryville کالیفرنیا تاسیس شد. تا به امروز، این استودیو 10 اسکار، 4 جایزه گلدن گلوب، 3 جایزه گرمی و بسیاری جوایز و دستاوردهای دیگر را از آن خود کرده است. این استودیو یکی از تحسين شده ترین استودیوهای فیلم است. شهرت پیکسار به خاطر انیمیشنهای CGI بلند است که با PhotoRealistic RenderMan تولید می شوند. لوگوي استودیوی انیمیشن پیکسار پیکسار در سال 1979 به عنوان یک گروه گرافیکی و بخشی از قسمت کامپیوتری کمپانی لوکاس فیلمز پیش از اینکه استیو جابز از پایه گذاران آن در اپل در سال 1986 آن را خریداری کند، کار خود را آغاز کرد. پیکسار در سال 2006 توسط والت دیزنی خریداری شد.
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب Walt Disney Company اطلاعات تماس و لينكها:
ليست فيلمهاي والت ديزني در IMDb
کمپانی والت دیزنی چند دهه خوشی و تفریح را با پارکهای تفریحی، سریالهای تلویزیونی و تعداد زیادی فیلم و انیمیشن را برای خانواده ها به ارمغان آورده است.
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب ماجراهای تنتن (فیلم)ماجراهای تنتن: راز اسب شاخدار (به انگلیسی: The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn) نام یک فیلم سهبعدی ساخت سال ۲۰۱۱ است که براساس مجموعه کتابهای معروف «ماجراهای تنتن و میلو» اثر هرژه ساخته شدهاست. کارگردان این فیلم استیون اسپیلبرگ و تهیهکنندهٔ آن پیتر جکسون است. داستان این فیلم ترکیبی از سه کتاب «خرچنگ پنجه طلایی» (۱۹۴۱)، «راز اسب شاخدار» (۱۹۴۳) است و «گنجهای راکهام» (۱۹۴۴) ماجرای قسمت بعدی آن میباشد. استیون اسپیلبرگ که شخصاً یکی از طرفداران پر و پاقرص ماجراهای تنتن و میلو به شمار میآید، پیش از مرگ هرژه، خالق تنتن در سال ۱۹۸۳ میلادی حق تولید فیلم از داستانهای وی را خرید. داستاندر فیلم اسپیلبرگ، تن تن، به همراه سگش در بازار قدیمی شهر بروکسل، ماکت کوچک یک کشتی قدیمی قرن هفدهمی به نام یونیکورن (اسب شاخدار) را می خرد که متعلق به سرفرانسیس است که به دنبال حمله دزدان دریایی به ریاست مرد خبیثی به نام «راکام سرخپوش» (با بازی دانیل کریگ) در دریا غرق شده و گنج گران قیمتی را با خود به قعر اقیانوس برده است. تن تن پی می برد که سرفرانسیس، سه ماکت مشابه ساخته و نقشه گنج غرق شده را در آنها جا سازی کرده و حالا مرد شیطان صفتی به نام ساخارین که از نوادگان «راکام سرخپوش» است به دنبال آن نقشه هاست. بقیه ماجرا، رقابت تن تن وهادوک با ساخارین برای دست یابی به ماکت سرفرانسیس است. نقدهاپرویز جاهد، منتقد سینما دربارهٔ این فیلم میگوید: «تن تن به انتظارات نسلی که با کتابهای تن تن و انیمیشنهای او بزرگ شدهاند، جواب نمیدهد، اما برای تماشاگرانی که بدون هیچ پیش آگاهی و یا نوستالژی و خاطرهای از این چهره آیکونیک دنیای انیمشین و کتابهای مصور به دیدن این فیلم میروند، نه تنها راضی کننده بلکه وجدآور است». او همچنین معتقد است: «فیلم تا جایی که تن تن به همراه کاپیتان با قایق از دست سکرین میگریزند و با هواپیمای کوچک او خود را به صحرای خشک و بی آب و علف مراکش میرسانند، خوب پرداخت شده و به اندازه کافی سرگرم کننده و هیجان انگیز است اما از آن به بعد انرژی و تحرک خود را از دست میدهد و خسته کننده میشود. به ویژه صحنههای سراب دیدن کاپیتان در صحرا و یادآوری داستان مبارزه جد او با راکام سرخپوش، واقعا کسالت آور است و کشش لازم را برای جذب تماشاگر ندارد. اما با ورود آنها به شهر تخیلی «باگار» در مراکش، فیلم دوباره تا حد زیادی انرژی از دست رفته اش را باز مییابد اگرچه همچنان بی رمق است». منبع:ويكي پديا موضوعات مرتبط: برچسبها:
شرکت Aardman Animations يا همان استودیو ی آردمن، یکی از استودیوهای بریتانیایی است که جوایز آکادمی بسیاری دریافت کرده است و مقر آن در بریستول واقع است. این شرکت به دلیل تولید استاپ موشن و انیمیشن خمیری (مخصوصا مجموعه کارتون های والاس و گرومیت) شهرت فراوانی کسب کرده است. با اینکه از روی آثار آنها اغلب تقلید بسیاری شده است ولی هنوز هم کمپانی در این زمینه حرف اول را می زند . این استودیو نامزد دریافت هفت جایزه ی اسکار و برنده 4 جایزه بوده است. اطلاعات تماس و لينكها: آدرس: Gas Ferry Road, Bristol, BS1 6UN تلفن: 01179848485
استودیو ی آردمن در سال 1976 به عنوان یک پروژه ی کم هزینه توسط پیتر لرد و دیوید اسپروکستون تاسیس شد. آنها شراکت خود در زمینه ی انیمیشن را از دوران دانشکده شروع کردند و در سال 1972 اسم Aardman Animations را به ثبت رساندند. اسم این کمپانی از نام یکی از کاراکترهای اولیه ی آن (سوپر قهرمان فیلم Vision On ) گرفته شده است. ریشه ی این اسم، کلمه ی دانمارکی "aarde" به معنای زمین است. در هر حال واژه ی آردمن معمولا به "جن" ترجمه می شود.
آن دو بعد از فارغ التحصیلی در سال 1976 به بریستول رفتند . اولین اثر بزرگ آنها تولید سکانس های انیمیشنی برای برنامه ی کودک Vision On بود که فیلم کوتاه Morph كه یک کاراکتر خمیری ساده بود را برای آن آماده کردند. در همان زمان لرد و اسپروکستون برای تولید انیمیشن برای بزرگسالان با فیلمDown and Out و Confessions of a Foyer Girl وارد کار شدند و با فیلم هایی مانند Early Bird که در یک ایستگاه رادیویی ساخته شد، نشان دادند که می توان افراد واقعی را با منش، حركات و احساساتشان توسط خمير به تصویر کشید.
بعدها به سفارش شبکه ی چهار تلویزیون در سال 1982 آردمن تعدادی فیلم کوتاه تولید کرد که از جمله ی آنها می توان به مجموعه ی Conversation Pieces اشاره کرد و بدین صورت توانستند تکنیک های جدیدشان در زمینه ی شخصیت های عروسکی را توسعه دهند. لرد و اسپروکستون در آن زمان چندین انیماتور جدید را نیز استخدام کردند. پیتر و دیوید در National Film و Television School با نیک پارک آشنا شدند (زمانیکه نیک پارک مشغول تهیه ی فیلم A Grand Day Out بود). او در سال 1985 بطور تمام وقت به این دو ملحق شد.
در سال 1986، پیتر گابریل پیشنهاد داد که آنها با استفان جانسون (کارگردان) و برادران کوای در زمینه ی تولید یک ویدئو کلیپ راک همکاری کنند. در همان سال فیلم Sledgehammer جایزه های زیادی به خود اختصاص داد. آنها با ترکیب اوریجینال ریتم، انرژی، سبک و جاذبه های تصویری توانستند تصویر بهتری از فیلم My Baby Just Cares For Me به کارگردانی نینا سیمون و فیلم Barefootin به کارگردانی رابرت پارکر فراهم آورند. نیک پارک ادامه در ادامه مطلب موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب چگونه فیلمهای متحرک بسازیم؟![]() ![]() این کلاس آموزشی با تمامی جنبههای آن به راحتی و در منزل شما برایتان مهیا خواهد بود. کلاس انیمیشن Tony White بهصورت منحصربهفردی برای دربرگرفتن اصول اساسی حرکات انیمیشنی بهطور جامع، طراحی شده است… سال 2009 | 512 صفحه | ISBN: 9780240810331 | 16,47 MB |
![]()
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب طراحی![]() ![]() نویسنده این کتاب در ابتدا به تعریف طراحی و مفاهیم اساسی آن بهصورت کلی میپردازد و پس از آن طراحی را بصورت یک هنر میانرشته معرفی نموده و ارتباط آن را با رشتههای مختلف بیان میدارد. در این راهنمای جامع بینش ارزشمندی نسبت به طراحی برای ذهن خلاق فراهم شده و شرایط تجدیدنظر را برای دانشپژوهان و دستاندرکاران این رشته آماده ساخته است… سال 2010 | 298 صفحه | ISBN: 9781841503950 | 7,05 MB |
![]()
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب انیمیشن اصولی؛ طراحی برای انیمیشن![]() ![]() باوجود کمکی که کامپیوتر به ایجاد انیمیشن نموده است، سرعت در ایجاد انیمیشن تنها هدف مطلوب نیست بلکه فکر، خلاقیت و شخصیتهای انیمیشنی چیزهایی هستند که یک انیمیشن موفق و ماندگار را میسازند. در این کتاب به بررسی فعالیتهایی که برای تولید فیلمهای انیمیشنی فوقالعاده صورت میگیرند، میپردازیم. تمرکز کتاب روی فعالیتهایی است که بهمنظور طراحی انیمیشن صورت میگیرند… سال 2009 | 194 صفحه | ISBN: 9782940373703 | 17,44 MB |
![]()
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب
طراحی چهره؛ آموزش گام به گام نقاشی![]() ![]() نویسنده Wendon Blake اصول را تنها در ۸۰ صفحه از کاغذها، مدادها تا نقاشی چشمها و بینی و دهان و نقاشی صورت از هر زاویه، گنجانده است و نقاشیها توسط هنرمند نقاش John Lawn کشیده شده و هر نکتهای به شفافی شرح داده شده و به سادگی به شرح اصول کلی و آموزش حالت و احساس میپردازد. همچنین شامل ۱۰ نکته است که دقیقا نشان میدهد چگونه همه چیز را برای خلق چهرههای گوناگون کنار هم قرار دهیم به گونهای که تفکیک اجزای تشکیل دهنده آن ساده نباشد… سال 2006 | 80 صفحه | ISBN: 9780823040940 | 51,6 MB |
![]()
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب
مرجع تکنیکهای طراحی![]() ![]() با استفاده از این کتاب هر فردی که میزان کمی پشتکار و صبر داشته باشد میتواند طراحی را یاد بگیرد و مهارتهای خود را در این زمینه تقویت کند. یکی از جنبههای شدیدا مهم مهارتهای یک هنرمند، تکنیکهای متفاوتی است که بهمنظور تاکید بر سبک شخصی خود بهکار میگیرد. تسلط بر طیف گستردهای از تکنیکها به هنرمند اجازه خلاقیت بیشتری را خواهد داد… سال 2003 | 208 صفحه | ISBN: 0572029160 | 20,43 MB |
![]()
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب موضوعات مرتبط: برچسبها: |
|
|||||
[ قالب وبلاگ : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin] |